איך למצוא עבודה
באמצעות רשתות חברתיות?


הדבר הכי חם היום בעולם הגיוס הוא חיפוש עובדים מקצועיים ברשתות חברתיות.
כמעט לכל חברה המכבדת את עצמה (או לפחות למנכ"ל שלה) יש היום כרטיס
באחת-שתיים-שלוש (או יותר) רשתות חברתיות.
לא, הם לא עושים את זה כי הם נהנים לשוטט שם.
טוב, אולי כמה כן, אבל רובם עושים את זה משום שהם מאמינים שהם ימצאו ברשת
את המועמד הטוב הבא.
יותר ויותר גיוסים נעשים היום דרך האינטרנט ובעיקר דרך רשתות חברתיות.
המידע נגיש, הפנייה היא לרוב דיסקרטית ואישית, והגבול – הוא השמיים (טוב, כמעט).
 
שאלה: טוב, אז עכשיו, אחרי שהבנתי שהרשתות החברתיות הן-הן הדבר הנכון, מה אני צריך לעשות עם זה?
 
דבר ראשון - להיות שם! קודם כל, לפתוח כרטיס, להכניס מקסימום פרטים (מקצועיים) ולהתחיל לשוטט.
אחת מהנחות העבודה של מחפש העבודה צריכה להיות שפרסום מודעות דרושים באתרים הידועים והמוכרים (JobMaster, AllJobs, דרושים ואח') – עולה כסף. לעומת זאת, פרסום מודעות דרושים במקומות המתאימים לכך ברשתות החברתיות (ותמיד יש מקומות שכאלה) לא עולה כסף. זו הסיבה לכך שבהרבה חברות הפרסום ברשתות חברתיות הוא הפרסום הראשון למשרות חדשות. חברות השמה קטנות ונישתיות בהחלט מפרסמות קודם כל ברשתות החברתיות. אני, אישית, מכירה כמה חברות שמפרסמות רק ברשתות חברתיות (ועובדות יפה!).

הדבר השני שיש לעשות – להתחבר עם אנשים. ב-Linkedin לדוגמא, אתה פשוט לא קיים אם אתה לא מחובר לאנשים. גם אם מילאת את הפרופיל שלך בדייקנות ובצייתנות ואתה אטרקטיבי להפליא – אם אתה לא מחובר לקבוצות ולא מחובר לאנשים – זה כאילו שאתה לא קיים. אי-אפשר לתקשר איתך. לא לראות את שמך המלא ובטח ובטח לא לשלוח לך מייל עם הצעה כלשהי. כדי שאנשים יוכלו לתקשר איתך – עליך להרחיב את מעגל הקשרים שלך. הדבר דומה גם לפייסבוק.
עוד אינפורמציה חשובה: תתחבר תמיד לקבוצות/קהילות שרלוונטיות למקצוע שלך. למשל, אם אתה עוסק בתחום המחקר השיווקי (ועדיין מחפש לעסוק בתחום גם בעתיד) – מומלץ, כדאי ואפקטיבי יותר להיות חבר בקבוצות רלוונטיות שעוסקות בשיווק, מיתוג, מחקר שיווקי, אסטרטגיה שיווקית, פרסום וכד'. לא מדובר בהחלטה קשה, היות שיש באפשרותך, ב-Linkedin לדוגמא, להיות חבר ב-50 קבוצות...

הדבר השלישי שיש לעשות – להראות נוכחות. לא שעליך לפתוח דיונים מעמיקים בנושא חיפוש העבודה (גם לא כדאי, שלא יחשבו שאתה נואש), אבל מידי פעם להגיב, לייעץ, לשתף או ליצור דיון מעניין – זה בהחלט מבורך. כמובן שרק אם יש לך דברי טעם. אם לא – תזכור תמיד שיש דברים שהשתיקה יפה להם...

הדבר הרביעי שיש לעשות: להתחבר עם אנשי מפתח מהתחום שלך. לאנשי מפתח יש קשרים רבים, והסיכוי שלהם לשמוע על משרה פתוחה גבוה פי כמה וכמה מהממוצע. אולי הם יוכלו לתת לך טיפ, אולי שמעו משהו, אולי יקשרו אותך עם מישהו ששמע משהו... גם להם יותר זול לגייס דרך חבר. "חבר מביא חבר" זו אחת מדרכי הגיוס הפופלריות ביותר בארץ ובעולם בכלל.

והדבר האחרון – לעקוב אחר התפתחויות: קבלת פנייה מעניינת? התפרסמה הצעה חדשה? להיכנס אחת ליום-יומיים לכרטיס שלך כדי לראות תגובות/הערות/פניות וכד'. עליך לעקוב אחרי ההתפתחויות, כדי שלא תפספס את הזדמנות חייך.