•
|
|
|
Mar 01, 2016 | 08:58 |
|
היי דפנה,
אשמח לעזרתך בהבנה מהם מסלולי הקריירה שעונדים בפני פלנר מתחיל.
תודה רבה,
הדס:)
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Mar 01, 2016 | 13:11 |
|
מי שרוצה להיות פלנר מתחיל צריך ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים (שיווק או תקשורת) או פסיכולוגיה.
לאחר סיום התואר מומלץ לחפש עבודה כפלנר מתחיל במשרד פרסום או בחברה העוסקת בניתוח מידע שיווקי, אנליזה שיווקית, ייועץ שיווקי או מחקרי שוק.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Mar 01, 2016 | 17:08 |
|
תודה רבה על תגובתך דפנה, אך כוונתי הייתי להיכן אני יכולה להתקדם מתפקיד פלנר..:)
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Mar 06, 2016 | 14:30 |
|
פלנר מנוסה יכול להתקדם במשרדי פרסום לתפקיד של פלנר בכיר, ומשם לניהול מחלקת אסטרטגיה. בהמשך הוא יכול אף להגיע לתפקיד של סמנכ"ל או מנכ"ל.
מחוץ לענף הפרסום הוא יכול להתקדם לתפקיד של ניהול מותג או ניהול שיווק בחברה קטנה. זו לרוב העדיפות, כי מנהל מותג/שיווק עוסק לא מעט בגיבוש אסטרטגיה.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Mar 06, 2016 | 16:42 |
|
דפנה,
המון תודה על התגובות שלך, שאלה אחרונה וזהו :)
האם מתפקיד פלנר ניתין להגיד גם לתפקידים של אנליסט שיווקי?
המון המון תודה,
הדס
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Mar 15, 2016 | 18:04 |
|
כן, אבל לרוב זה הפוך - מתפקיד של אנליסט שיווקי מגיעים לתפקיד של פלנר.
תפקיד הפלנר הוא יותר מגוון.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 15, 2015 | 10:38 |
|
היי,
איך נכון להתחיל דרך על מנת להגיע לניהול מותג?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 16, 2015 | 11:53 |
|
בהנחה שיש לך תואר ראשון רלוונטי (מנהל עסקים, כלכלה, תקשורת) - הדרך המומלצת כדי להיות מנהלת מותג היא להתחיל כעוזר/ת למנהל בכיר בתחום השיווק: מנהל שיווק, מנהל מכירות, אולי אפילו מנכ"ל שאחראי גם על השיווק ואז חלק ניכר מהתפקיד עובר לעזרת ה-ע' שלו.
תפקיד כמו אנליסט מכירות גם יכול להיות מאד רלוונטי.
כל תפקיד התחלתי במחלקת השיווק או המכירות יכול לקדם אותך לתפקיד של ניהול מותג.
בנוסף, יש לא מעט חברות גדולות שמציעות תפקידים של מנהל מותג ג'וניור לבוגרים חסרי נסיון. מדובר במסלול הכשרה שמתחילים בו בשכר מינימום ומתקדמים במהלך השנה כשצוברים נסיון. צריך לפנות ישירות לחברות שבהם יש הרבה מנהלי מותג.
בהצלחה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 16, 2015 | 12:16 |
|
אוקיי. תודה. בנוסף, עד כמה רלוונטי כרגע להיות תקציבאית?
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 24, 2015 | 09:43 |
|
רלוונטי מהבחינה של האם זה יקדם אותי לעבר המטרה? עד כמה ניסיון בתקציבאיות רלוונטי לקבלת תפקיד של ניהול מותג? או ששווה להשקיע את הזמן בצבירת ניסיון באחד מהתפקידים שציינת מעלה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 29, 2015 | 13:24 |
|
אני פחות דוגלת בחשיבה של להיות תקציבאי עכשיו כדי להגיע בעתיד לתפקיד של מנהל מותג.
תקציבאי זו עבודה קשה. רק מי שבאמת רוצה להיות שם שורד. מדובר בהמון שעות עבודה ושכר זעום. בטח בשנה הראשונה.
זאת ועוד שמשרדי הפרסום לא אוהבים כשמשתמשים בהם כמקפצה לתפקיד הבא. הם אוהבים אנשים שחולמים על פרסום ורוצים לעבוד בענף לאורך שנים ולהתקדם בו.
לדעתי, מי שרוצה להיות מנהל מותג צריך לחפש עבודה בארגונים גדולים, באחד מהתפקידים שציינתי לעיל. כך גם השכר יהיה בהתאם, הוא יעבוד בארגון גדול ויתקדם בהתאם.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 08, 2015 | 13:52 |
|
הי,
אני כרגע סטודנטית שנה ג' ואחרונה באו''פ לתואר ראשון בתקשורת. ידוע לי מפאת חוסר הניסיון כי עלי להתחיל לעבוד מתפקיד כמו מנהלת משרד. אני שולחת קורות חיים, מעט מאוד פונים אלי וכשמזמנים אותי לראיון לאחר מכן כבר לא חוזרים אלי בנוגע לאם עברתי או לא. שאלתי היא כזאת: אני גרה בבאר שבע והתכנון לעבור למרכז הוא לעוד כמה חודשים ובמידת הצורך אני יכולה להגיע מחולון למקום העבודה. מה עלי להגיד למרואיין? אני רוצה להעלות את הסיכוי שלי להתקבל.
דבר שני, בגלל שאין לי ניסיון האם לעשות קורס כמו במרכז להכשרת תחקירנים או קורס ברשת/קשת יכול להקפיץ את הקורות חיים בעיני המעסיקים? כי שוב, זה לא בהכרח לרכוש ניסיון.
אשמח למענה ממך:)
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 08, 2015 | 13:59 |
|
היי טל,
לא הבנתי לאיזה תפקיד את שואפת? האם להיות תקציבאית?
מה שכן, הגיוני שלא יחזרו אלייל לתפקיד של מנהלת משרד. כי את לקראת סיום הלימודים. כל מי שרואה את קו"ח שלך אומר לעצמו שלבטח תסיימי את הלימודים בקרוב ותרצי לעבוד בתחום בו למדת. לכן לא מתקשרים אלייך. מחפשים מנהלת משרד לא מישהי שתעבוד חצי שנה ותרצה כבר להתקדם.
אם את יכולה לגור בחולון אצל משפחה/חברים, אל תכתבי את מקום מגוריך בקורות החיים. למעסיק זה לא באמת משנה, אלא אם תדרשי הוצאות נסיעה לבאר שבע. תכלס, עד כמה שידוע לי, מבחינת החוק אסור לו להפלת אותך בגלל אזור מגורים, אבל לכי תאכפי את זה... אם ישאלו אותך בראיון איפה את גרה, תעני שכרגע בבאר שבע, אבל את מתכננת מעבר מגורים בעוד כמה חודשים ובינתיים יכולה לגור בחולון, אם תתקבלי.
זה שלא חוזרים אלייך אם התקבלת או לא - זו בעיה כללית בישראל. פשוט לא חוזרים. אגב, גם לזה נחקק חוק, אבל שוב, לכי תאכפי אותו... מניחה שלא תתחילי להגיש תביעות משפטיות לכל מיני חברות...
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 08, 2015 | 14:13 |
|
כששואלים אותי ציפיית שכר מה עלי להגיד? ובשלב הזה אני כן אכניס את עלות הנסיעה מבאר שבע למרכז.
לגבי מה התחום הספציפי שבו אני רוצה לעשות, כאן אני כבר ממש מרחיבה אופקים. יש לי כמה כיוונים - תחקירנות, הפקה ומשרדי פרסום-יח''צ. לכן אני מגישה לתחומים האלו והמקום שכן ייתן לי את ההזדמנות להתפתח אני כמובן יתמיד בו.
דבר נוסף, אני כן מחפשת עבודה לטווח ארוך, גם בתור התחלה- למשל מנהלת אדמינסטרטיבית באגף חדשות. כן חשוב לי ללמוד מושגים חדשים המשתייכים לתפקיד ולעולם התקשורת, לראות איך הוא עובד מקרוב ויצירת קשרים. מאוד חשובה לי יציבות במקום עבודה.
ההתלבטות הנוספת האם לעשות קורס יכול להיות לי רלוונטי מאחר ואין לי ניסיון בשום תחום, פרט לניהול.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Dec 14, 2015 | 09:58 |
|
בצפיות שכר לתפקיד של תקציבאי/ת מתחילה / מפיק/ה מתחילה השכר לא יעלה על 6 ברוטו. זה כולל גם נסיעות.
מה שלך נראה כעבודה לטווח ארוך, כמו שנה, עבור הארגון המגייס נראה כטווח קצר. הוא יחפש מזכירה/מנהלת אדמניסטרטיבית לשלוש שנים ומעלה. שהעבודה הזו היא הקריירה שלה והשאיפה שלה. לא אמצעי ליצירת קשרים כדי להגיע בהמשך למקום אחר. לכן לא חוזרים אלייך. אולי את מרגישה שזה עוול, אבל כך הארגונים המגייסים רואים זאת. אם תהיי כנה עם עצמך, הרי ברור שלאחר חצי שנה בתפקיד, במידה שיוצע לך תפקיד בתחום המקצועי אליו את שואפת, את לא תחשבי פעמיים ותקבלי את ההצעה וזו בדיוק הבעיה מבחינת המעסיק. הם לא רוצים שתתפתחי. הם רוצים שתהיי מנהלת משרד מעולה וזהו. לא מעבר.
כעקרון, אם יש לך תואר רלוונטי בתחום בו את רוצה להתפתח, לא מומלץ ללמוד קורסים נוספים. מומלץ להשקיע יותר בחיפוש עבודה. את הנסיון תרכשי בעבודה הראשונה שתמצאי. היות שאין לך נסיון, השכר יהיה נמוך בהתחלה. אבל אחרי מספר חודשים הוא אמור לעלות.
בהצלחה.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 03, 2015 | 16:48 |
|
אני מקווה שאני טועה אבל קיבלתי את הרושם שעבודה בתחום הפרסום בדרום היא פשוט לא אופציה קיימת. מובן וברור שמשרדי הפרסום הגדולים נמצאים במרכז הארץ. אבל כפי שזה נראה פשוט לא קיימים משרדי פרסום בדרום. המון חברות קטנות שמתעסקות בבניית אתרים ו/או ניהול דפי פייסבוק, אבל ממש לא משרד פרסום.
אם קיימים משרדים כאלה אשמח מאוד לשמוע.
עברתי ראיונות והתקבלתי כתקציבאית במשרדי הפרסום הגדולים במרכז.
אך בשלב זה אני מתגוררת בדרום ואשמח לשמוע על אופציות תעסוקה בתחום הפרסום בדרום.
מאוד מקווה שאני טועה ויש אפשרויות כאלה,
תודה,
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Nov 05, 2015 | 09:52 |
|
את אכן צודקת. כמעט כל משרדי הפרסום הגדולים והחשובים נמצאים בתל אביב או במתחם הבורסה ברמת גן.
אלא שבדרום יש משרד אחד רציני: מקאן וואלי. הם יושבים במצפה רמון. זו שלוחה של מקאן ישראל (משרד מספר 1 בארץ).
בהצלחה.
דפנה טלר
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 26, 2015 | 10:57 |
|
היי,
אשמח לדעת איזה אופק מקצועי קיים במידה ואחליט לעבוד בתור מדיה פלנרית.. כלומר, לאיזה תפקידים אוכל להתמיין בעתיד לאחר שאבור בתפקיד זה והאם הדבר כדאי?
המון תודה:)
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 27, 2015 | 11:42 |
|
שלום הדס,
מדיה פלנר יכול להתקדם לתפקיד של מדיה פלנר ובאייר (כלומר, לא רק מתכנן אלא גם רוכש את המדיה ומנהל מו"מ מול גורמי המדיה).
הוא יכול להתקדם בתוך משרד הפרסום עד לתפקיד של סמנכ"ל מדיה, או לעיתים אף כאחד השותפים במשרד. תפקידו של מנהל המדיה הוא חשוב היות שהוא זה שמגלגל את הכסף...
כמובן שהוא יכול להתקדם גם לתפקיד של מנכ"ל בחברת מדיה.
בצד הלקוח - האופציות פחות שכיחות. אפשר להתקדם לתפקיד של מנהל פרסום, אבל זה כמובן תלוי מאד בחברה. לעיתים יעדיפו דווקא מישהו עם נסיון ברכישה ותכנון תקציב מדיה, בשל היותה של החברה רוכשת בעצמה את המדיה.
בהצלחה.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 28, 2015 | 12:17 |
|
היי דפנה,
ראשית המון תודה על תגובתך.
במידה והמשרה היא במקאן אריקסון- את ממליצה ללכת על זה?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 29, 2015 | 08:52 |
|
אני תמיד ממליצה ללכת למקאן. זה המשרד הכי גדול, מקצועי ורציני בישראל. אפשר ללמוד שם המון מהמקצוענים הכי רציניים בענף. אם את מוכנה לשעות עבודה מרובות - לכי על זה! בהצלחה!
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 26, 2015 | 12:54 |
|
היי דפנה
סיימתי לא מזמן את התואר הראשון במדעי המדינה ואני מחפשת עבודה בתחום הפקת אירועים וכנסים רשמיים, בתקווה לחיבור גם עם נושא ההסברה הישראלית.
יש לי ניסיון כבעלת עסק קטן של אירועים לילדים ועבדתי כעוזרת הפקה במספר הפקות מזדמנות. שאלתי היא איך ניתן להיכנס לעולם הזה? מהם הצעדים הראשונים שאני צריכה לעשות?
(כבר ראיתי שחיפושים באתרי דרושים למיניהם לא מניבים תוצאות בתחום הזה).
תודה רבה,
אלונה
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 27, 2015 | 11:46 |
|
שלום אלונה,
כדי למצוא עבודה בהפקת אירועים, ממליצה לך לפנות ישירות לחברות המובילות בתחום. קחי בחשבון שהשכר הוא נמוך מאוד (5 ברוטו לערך) והשעות הן אינסופיות, כולל לילות של האירועים עצמם. אם זה מה שאת רוצה בו - שלחי קו"ח וכתבי למעלה בשורה תמציתית ובולטת שאין לך מגבלה של שעות ושאת מעוניינת במשרה התחלתית בשכר התחלתי.
כך תגדילי את הסיכויים לקבל טלפונים ממעסיקים פוטנציאליים.
לגבי הסברה - לרוב מדובר בתחום יחסי ציבור שהינו תחום שונה.
בהצלחה.
דפנה טלר
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Sep 21, 2015 | 10:34 |
|
היי , אני נמצא בצומת דרכים בין שני תפקידים , פלנר לעומת תקציבאי . אשמח לדעת מה האופי העבודה שלהם ביום יום ומה נחשב יותר קל להגיע לתפקידי שיווק , מנהל שיווק , מנהל מותג ?
אני יודע שבדרך כלל צומחים מתוך התקציבאים לצד לקח .. השאלה אם זה 100 אחוז או שגם מפלנר אפשר להגיע לתפקידי שיווק, מותג ?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 06, 2015 | 10:28 |
|
הפלנר עוסק במחקרים שיווקיים, ניתוח השוק, מתחרים, מגמות, נקודות חוזק/חולשה, איתור הזדמנויות, גיבוש אסטרטגיה שיווקית ופרסומית וכד'.
התקציבאי עוסק בניהול מעשי של הפעילות במשרד הפרסום ואיש הקשר של המפרסם בתוך משרד הפרסום. הוא אחראי על עמידה בלוחות זמנים, עבודה מול כל המחלקות במשרד, בדיקה שהכל נעשה כפי שתוכנן ועוד.
הסיבה שנראה שלרוב צומחים מתוך תקציבאות לצד הלקוח היא עניין סטטיסטי בעיקר: יש יותר תקציבאית בכל משרד פרסום מאשר פלנרים. אין חוק לפיו מעדיפים פלנר או תקציבאי לתפקיד של מנהל מותג. זה תלוי בחברה המגייסת. נתקלתי גם וגם. יותר חשוב מוסד הלימודים (אוניברסיטה או המכללה למינהל/הבינתחומי) ומשרד הפרסום בו עבדת, כולל קמפיינים בהם עסקת. לרוב מעדיפים מישהו שעבד על תקציב דומה/מתחרה.
בהצלחה.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 11, 2015 | 00:17 |
|
רציתי לדעת מבחינת התפקיד התקציבי עד כמה הוא שותף לאסטרטגיה של הלקוח שלו? או שהוא רק עסוק בלנהל?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 18, 2015 | 11:11 |
|
התשובה תלויה בגודל המשרד.
במשרדים גדולים - תפקידו של התקציבאי הוא בעיקר לנהל את התקציב. הוא חייב להיות מודע, להבין ולהיות שותף לאסטרטגיה, אבל ברמה פחות היחסית. את האסטרטגיה קובע הפלנר.
במשרדים בינוניים וקטנים - התקציבאי הרבה יותר מעורב. לא בכל המשרדים יש פלנר קבוע, ולכן התקציבאי יותר מעורה בנעשה מבחינה אסטרטגית.
|
|
|
|
|
|
•
|
תפקידו של ראט-דירקטור
|
yanna |
|
|
Oct 05, 2015 | 18:01 |
|
שלום אשמח לעזרה...
הייתי רוצה לשמוע קצת יותר לעומק מה הוא תפקידו של ארט-דירקטור במשרד פרסום ,
ולדעת מה הדברים החשובים שצריכים להיות בתוכנית הלימודים ,
ואיזה מוסדות לימוד הם מוסדות מומלצים שבאמת יתנו לי את הכלים להתקבל לעבודה ?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Oct 06, 2015 | 10:22 |
|
שלום רב,
המוסד הלימודי המוערך ביותר לתפקיד הארט דירקטור הוא בצלאל. אין עוררין על כך.
תפקידו של הארט הוא להיות אחראי על תחום הויז'ואל בקמפיינים: תמונות, צבעים, סגנון, מיתוג וכד'. הארט עובד בשיתוף פעולה צמוד עם קופירייטר שאחראי על המילים (סלוגנים, שמות, טקסטים) ויחד הם אמורים לגבש קונספט וקמפיין למוצר.
|
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|