בעין מקצועית - 5 דרכים להשיג ראיון
5 דרכים לגרום למעסיק הפוטנציאלי
לזמן אותך לראיון



ברוב המאמרים שבהם מציינים את משך הזמן שבו מעסיק פוטנציאלי משקיע
בעיון קורות החיים של המועמד, מדברים על כ-7-10 שניות.
קורות החיים הינם כרטיס הביקור של כל מועמד. אולם כאשר כרטיס הביקור
אינו נראה טוב ויש מספר רב של מועמדים על המשרה, הסיכוי שלך להגיע
לראיון הולך וקטן. בדיוק כמו שאומרת הסטטיסטיקה, שהרושם הראשוני שאנו
יוצרים בפגישה נקבע לאחר 7 שניות בלבד, כך גם קורות החיים שלנו מהווים
רושם ראשוני. לרוע המזל, בחלק ניכר מהמקרים, לקורות החיים שלך לא
מקדישים גם את 7 שניות הנ"ל.

כשאתה מחפש עבודה, אינך יכול להרשות לעצמך להחמיץ את ההזדמנות. במיוחד אם אתה בוגר אוניברסיטה או מכללה ומחפש את ההזדמנות שלך להיכנס לענף הפרסום. שהרי כמוך יש עוד רבים אחרים. אז למה שיתקשרו אליך לזמן אותך לראיון? ובטח אם לא סיימת בהצטיינות יתרה.
 
אז כתבת קורות חיים לפי החוקים המקובלים. מה עכשיו?
הנה 5 דרכים שיגרמו למעסיק הפוטנציאלי במשרד הפרסום להתקשר דווקא אליך*:

1.        כתוב למעלה, בצורה בולטת: מחפש עבודה כתקציבאי במשרד פרסום. ללא מגבלת שעות עבודה! במשרדי פרסום עובדים המון שעות. בוודאי מי שמתחיל את דרכו בענף. יש הרבה מועמדים ששומעים על השעות ומחליטים שזה לא מתאים להם. אם אתה חולם לעבוד במשרד פרסום ושעות העבודה אינן מפחידות אותך – כתוב זאת כבר למעלה בצורה בולטת. זה ימשוך את העין והמעסיק יגיד לעצמו שיש סיכוי שאתה באמת רוצה את מה שיש לו להציע.

2.        אם במהלך לימודי התואר עשית סטאז' במשרד פרסום או בתחום דומה – הדגש זאת! המעסיק מעוניין לקלוט לשורת משרדו מישהו שלא רק רוצה לעבוד במשרד פרסום אלא גם יודע למה הוא נכנס (לפחות בערך). מישהו שעשה סטאז' במשרד פרסום כבר ראה ולמד קצת. מבחינת המעסיק, אם הוא עדיין רוצה לעבוד בתחום, הרי שקיים רק סיכון קטן שהוא יעזוב לאחר תקופה קצרה משום שיחליט שהעבודה הזו היא לא מה שחשב...

3.        אם עבדת בתחום המכירות או שירות לקוחות, גם אם כעבודה זמנית בתקופת הלימודים – ציין זאת. חלק ניכר מתפקידו של התקציבאי במשרד פרסום הינה לשרת הן את הלקוחות החיצוניים של המשרד (המפרסמים) והן את הלקוחות הפנימיים של המשרד (מחלקות המשרד השונות). השירות הינו מרכיב חיוני. גם נסיון במכירות בא לידי ביטוי בתפקיד.

4.        אל תעשה: אם עבדת בתפקיד בכיר במכירות או בתחום אחר, אל תפאר את תפקידך הבכיר בקורות החיים. תוכל לספר על כך בראיון, אולם אז תוכל גם להסביר מיד כי היום אתה מעוניין בקריירה בתחום בו למדת ולכן אתה מוכן להתחיל מלמטה בשכר נמוך. בהרבה מקרים המעסיק עלול לחשוב שאם עבדת כמנהל אבטחה בכיר לדוגמה, או כמנהל מכירות בחברה גדולה, אזי הרווחת שכר גבוה, ולא תהיה מוכן לרדת לשכר של תקציבאי מתחיל.

5.        אם אתה מעוניין בתפקיד של סופרווייזר אולם עבדת עד היום כתקציבאי ולא ניהלת תחתיך עובדים, הדגש את המקומות בעברך שבהם כן ניהלת עובדים תחתיך אם היו כאלה (מנהל משמרת במסעדה? מפקד בצבא?) וציין במידה שחנכת ולימדת תקציבאים חדשים שהגיעו למשרד.

בהצלחה.



*ההמלצות במאמר מתייחסות לתפקיד התקציבאי, אולם בנות יישום לרוב התפקידים במשרד פרסום.